Saturday, August 13, 2011

kisah sedih

assalamualaikum

Ada tiga orang sahabat si A, si B dan si C, yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60 tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari bertugas untuk pulang ke rumah. Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi....

si A : Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?


si B : Aduhhhh...bikin bingung kepala, nak panjat tangga larat ke..?

si C : Aku rasa baik kita panjat tangga aje...kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik

si A : Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita,tapi kita kena bercerita yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita lawak...kita akan terasa sesak nafas sebab kita ketawa...biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60. si A mula bercerita....

si A : Aku masa kecil punyalah sedih dalam sejarah hidupku...aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku dalam kandungan,
dari kecil aku....bla bla bla bla bla.....

Punya la sedih mereka mendengar cerita si A hingga meleleh leleh...sedar tak sedar mereka dah sampai kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti untuk lap air mata...kemudian Mereka kembali memanjat sambil si B pula bercerita....

si B : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5 tahun kedua ibu bapaku meninggal dalan kemalangan jalanraya...aku dibesarkan oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4 orang...bla bla bla bla......

Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah lama cerita si B dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5 tingkat aje lagi... sambil melangkah memanjat tangga yang ketingkat 56, si C mula menyampuk

si C : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih lagi...cerita aku lagi sedihhhh punya.

si A : kau ada sejarah hidup sedih juga ke...?

si C : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...

si B : cerita aje le...kita dah tinggal 4 tingkat je lagi

si C : aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA AKU TERTINGGAL DALAM KERETA....UWAAAAAA




 sedeh kan kisah mereka? hahahahahahaha !






pssssst ! aku dapat doodle yang comel dari cik scya . jangan jeles . lalala~




20 comments:

Ezy Chiaki said...

kisah si C memang tragis..
dh nk smpai dh..
kunci pulak tertinggal..
mmg sedih..
haha

mary ann ;) said...

hahahaha..cmne tu da tetinggal kunci..

nangis tak berlagu lah kalau jd kat cik mary..huuuu ;)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

hahaha..betul2 sedih..blh plak kunci tertinggal.. :D

Far8 budak baik said...

hahahahaahah sengal
nape kunci pun lupa..
hak3..wehhh aku nk jugakk
doodle tuuu...
pehh couple kot..
piwit2..haha

alif haris said...

hahahaha sengal la si c tu ..
sedih betol ;D

Ku Azhar said...

wahh comel doodle!

Eda said...

aduh...kesiannye si C...huhu

anismelon said...

sedih sedih..dorg sedih anis lak yg gelak bace yg last..weee..

pssttt..cntik doodle..jeles..heee

deeyamorten said...

sedihnya! sobsss... huhu

sara zainol said...

sedey.. mengalir air mata.. tp kisah si c nie.. lg sedey n bikin org ,mrah.. haha

syrupmasin said...

haha..adoiii :D

SITI NOORNADIYANA said...

haha. kelakar lah! tragis betol dah nak sampai tapi takde kunci. m'bazir air mate je. XD

muhamad hanif said...

wakakakakkaa,

mampos nak turun balik weh!!

Acik said...

huwaaaa ...
kena turun balik amik kunci!
huwaaaa ...

ILA HonEyBuNNy said...

alamakkkk...

memang sedih....penat tau naik tingkat tinggi2 dah neh....sekali tertinggal....saboor ja la..hehehe

sergeant keroro said...

sengal jek :P

p/s : comel dudel tu XD

Aisyah Aina said...

rasa nak bunuh diri je kalau macam tu..hahaha

bunbun said...

kesian aku kene baca kisah diorang HAHAHAHAHA.


eh doodle yg awak nak tu nnti bunbun boat okey :D

Addin said...

haha memang melampau la macam tu ! debushhh :D

.izzati liyana. said...

hahahahahah.sedih gila kot! memang sadis tak tahan. :D