Monday, August 1, 2011

cepatnye masa berlalu~

cepat gilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr arr masa berlalu . korang sempat kejar tak? huhu . since aku cuti dari matrix bulan empat dulu , rupanye tinggal sebulan lebih jer cuti aku nie . tak sangka . esok PUASA . cepat kan dah masuk bulan ramadhan . sedeyh , gembira , terharu , bersyukur , semua perasaan bercampur aduk . alhamdulillah aku masih dapat bernafas , dapat jua merasa puasa tahun nie . dan , semoga aku tabah la menghadapi segala dugaan .

tukar kerja . sebulan lebih aku kerja kat kedai makan di kawasan rumah aku . banyak juga la pengalaman yang adpat aku timba . banyak benda yang aku blaja bila aku mencuba benda baru . dulu lepas spm , aku tak kerja . nie lepas matrix aku baru try kerja . itu pon , dah lewat skit . tp still merasa . bukan aku tak nak kerja , tapi mak aku lebih suka aku duk umah temankan dia . katanya nanti bila aku dah smbung blaja jauh2 , mak aku dah sunyi sorang2 . sbb tu bila aku kat umah , mak suh duk umah je , teman . bila aku kerja , baru lah aku dapat merasa kesusahan orang bekerja . nampak macam senang , ala kerja kedai makan je pon ; waiteress . tengok macam semudah abc 123 . tapi , sebenarnya , susah . penat . serabut . kena hafal meja . kena itu kena ini . paling geram bila customer jenis cerewet . cth , nak char kuew teaw ta nak udang la kerang la sayur la apa la . leceh . tapi nak buat camne , customer always rite ! so , disitu lah , aku belajar erti kesabaran , aku belajar untuk lebih fokus . bila start je puasa , aku kerja kat bazaar ramadhan . aku dah tak kerja kat kedai mkan . kerjanya lebih senang  lbih kurang kerja kat pasar malam jer . bezanya , kerja time puasa . huhu

dikesempatan ini , aku , nak minta maaf kalau selama aku berblogging ada yang menyinggung perasaan sesiapa yang membaca . selamat berpuasa . semoga Allah memberkati puasa kita tahun nie . jangan puasa yang yok , tengah hari buka periuk lak . heeeeeeeeeeeee . lastly , terima lah lagu nie tuk korang :)


-harapan ramadhan-

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua


7 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Selamat menyambut ramadhan Al-Mubarak..moga ramadhan kali ini membawa seribu kerahmatan buat kita..

alif haris said...

selamat menyambut ramadhan :)
hehe ..
semoga ramdhan kali ini lebih bermakna berbanding yg sebelom ini kayh :)

Prince Halilintar said...

semoga Ramadan kali ni lebih baik dari Ramadan sebelum ini dalam melakukan amal ibadah kite.insyAllah

apik pehe said...

selamat berpuasa..
hehehe

WAHIDA ALIAS said...

selamat berpuase!!!=))

nur farahin binti sulaiman said...

selamat menjalani ibadah puasa intan..

bunbun said...

haha samelah kite. lepas spm tak keje. tapi bunbun lg truk. lepas asaso pon tak keje gak muahaha. padahal duk uma sorang2. tskk



selamat berpuasa! ;)