Thursday, June 30, 2011

dulu lain sekarang lain

setiap orang mesti pernah merasai rasa cinta kan ? tapi pernah tak rasa kecewa or dendam dengan orang yang kita pernah sayang ? huhuhu . kebanyakan budak sekarang nie bercinta bagai nak rak . biasanya budak-budak sekolah la . hee . betul tak ? pastu nak serahkan segala-galanya nak orang yang dia sayang sebagai jaminan . isk isk . tapi bila da putus mula la bergaduh . dulu bukan main puji sana sini . sekarang kutuk berkati-kati . jop kita usha beberapa situasi sebelum dan selepas kaple dengan seseorang . tapi kes nie hanya berlaku bila putus secara dendam . hek

situasi 1 :
sebelum : jangan tinggalkan i . i tak sanggup hidup tanpa u
selepas : pergi mampus la u !

situasi 2 :
sebelum : i tak kan lupakan u walaupon sesaat
selepas : u nie siapa ?

situasi 3 :
sebelum : hanya bayangan u di fikiran i
selepas : ala , muka u bersepah kat sana sini

situasi 4 : 
sebelum : comel la u ni
selepas : u ingat u comel sangat ?

nampak perbezaannya ? hahahaa . macam-macam kan ? aku tak nak la cakap lebih-lebih . coz aku pon sekarang ni pon in love dengan si dia *blushing*  tapi apa yang aku nak tekan kan sebenarnye nie , aku hope kepada sesiapa yang tengah bercinta pada usia  muda , jangan lah terjun dalam dunia percintaan korang tu . sayang biasa-biasa sudah . tapi jangan sampai curang lak . bukan pe , kalau korang da sayang sangat dengan seseorang tu , mesti ko akan sanggup buat pape tuk si dia kan . sedangkan di belum tentu dia sanggup berkorban tuk korang lak . lagi-lagi perempuan . jaga diri baek-baek . lelaki tu kalau sayang kita , dia tak kan buat perkara yang melampau batas. percayalah :)

31 comments:

bunbun said...

kalau putus sebab dendam memang macam tu. lepastu takkan kontek dah seumur hidup. hahahahahaha










eh macam ada pengalaman jep? ERK

lilypelangi said...

hahaa . taw ta per . dendam punya pasal :)





sape ade pengalaman ? awk ? hee

deeya said...

dulu mase umur akak 19 tahun , akak baru putus cinta dgn 1st love .. pastu akak dendam . besh !! tapi bila da keje , pelan2 akak lupekan dia . dan smpai sekarang akak da 23 tahun masih tak boley nak terima cinta lelaki lagi .. pergh ~ penangan cinta pandang pertama . hebat ! hahakz ~

lilypelangi said...

ramai orang kata cinta pertama memang susah nak lupakan . huhu

Anne Nurain said...

dulu time skolah mnengah slalu kcewa, kapel pn x lma.. slalu kena tgglkn.. biasa la, cinta budak2.. ahaha..
tp cinta yg skrg dah lama, hope bkekalan smpi akhir hyat la.. hehehe..

Miss Lady Iena Nazir said...

biasela 2 kan..
mse bcinta kentut pun wangi...
euwww..
huhuhu

cik azeya said...

setuju.

time sayang, kaulah bidadari.

time dah putus, kaulah bitch segala.

peh. saba je ar. -.-'

purplelitto said...

hehe..normal la cinta..^^

muhamad hanif said...

AHAHAHAHA..


kau pun merepek pasal cinta jugak yaa ?

Addin said...

janji janji manis hanya di bibir sja :p erk ! haha

lilypelangi said...

anne nurain : situasi kita sama lar .
hope hubungan yang baru ni ley berkekalan juga :D

lilypelangi said...

miss lady lena : memang dahsyat lau bau kentut pon wangi . hehe

lilypelangi said...

cik azeya : memang kena sabar la banyak2 . huhu

lilypelangi said...

purplelitto : tapi ada gak cinta yg berbeza :)

lilypelangi said...

hanif : haha . bukan selalu aku nak merepak pasal nie :D

lilypelangi said...

addin : janji sedakar janji . huhu

LiLy @ MumMyQiStInA said...

betul setuju..klu lelaki tu sayang kat kita , dia tak kan buat perkara yang melampau batas..

lilypelangi said...

mummyqistina : huhu . tul kan ? akak lily lagi berpengalaman dalam bab nie . huhu

M Fizan said...

well..ayat terakhir yang bold tu sangat penting.. LAKI KALAU BETUL2 SAYANG TAK KAN MELAMPAUI BATAS :D

heee...setuju ngan entri nie..remaja sekarang bercinta bagai nak rak..pegang tangan lar..raba2 lar..tak matang langsung..nak cuba nasib lar tu..huhuhu

lilypelangi said...

cuba nasib ape M fizan ? hak3 . terima kasih atas persetujuan :)

tiefazatie said...

hehe...btol la tue pe kmu ckp..hehe

Shawn Razaleigh said...

hahaha. tanda2 bosan mungkin

Eazy Izzuddin said...

oh dilamun cinta..
habis la
xD

myhatiku said...

amboi!haha:D
sukarnya mencari lelaki yg seriusly saranghae :)
indahnya jumaat

apik pehe said...

aihhh..tak nak camtu..mintak dijauhkan la..huhu

alif haris said...

jgn diberi harapan yg terlalu tinggi .. huhu .. tu jew ..

Ain Nadiah said...

budak2 sekolah, tak nampak lagi ape yg lebih penting dr kekasih hati.. hehe

amir aizat said...

untunglah bercinta kann,hehe

amna said...

alahai, tu la permainan cinta. kalau dah kecundang tu mcm2 la persepsi. sampaikan yang dibuat tu betul pun leh jadi sebaliknya.. hihihi~

farah da butterfly said...

ah'ha.. betul tue.. kena pandai jaga diri.. heheh

Umi Asura Sanusi said...

saya selalu fikir/cakap macam ni "arghhh, lelaki semuanya sama je!!!"