Wednesday, January 19, 2011

cik katak oh cik katak

Tengah malam..bunyi cicak yg tak reti senyap..tetiba saja rasa nak kongsi dengan bloggeriz2 sekalian tentang ...en.katak sy. haa.. kalau korang semua nak taw, sy ada putera katak yang jadi pujaan hati setiap wanita. hahaha . . ( siapalah yg suka dengan katak yer ) aiseyh! (:

Dulu time zaman persekolahan, bilik sy selalu dimasuki seekor katak.katak yg cumil bangat! pada mulanya sy takut-takut gak.tiap-tiap malam abah sy akan tulong halau katak tu. tp nanti katak tu datang balik duduk kat tempat yang sama. tapi katak tu ta kacau sy pon. sy jer yg takut sendiri.. hahahaa. lama-lama abah sy pom malas dah nak halau katak tu. pastu umi sy pom ckap " alaa, biar jer la katak tu, dia suka awak tu :) .. "
sy dengan memek muka yg sangat comel tu pom hanya mampu tersenyum. terpikir sejenak, camner la kalau tetiba jer katak tu lompat kat sy..? bukan apa, katak tu suka duduk tepi pintu.. huhu.. sy takut lau sy terpijak.. eeeiiuuu.. tak dapat dek nak bayangkan betapa moistnyer badan ia tu.. huhUuu~

Tapi lily ade stu pengalaman yg tak mungkin dapat sy lupakan. Pada suatu hari, jeng3...
malam kejadian adalah malam ramadhan. malam yg penuh keberkatan.. jam 3 pagi, sy tersadar kerana terlalu sejuk. lalu sy membangunkan insan yg berada di sebelah sy. kami pom bersama pergi ke tandas. sedang dalam gelap dan dengan pandangan mata sy yg kabur, sedang sy memulas paip, tetiba ada sesuatu yg moist di atas paip itu, tanpa berfikir jauh, telah sy pulaskn paip itu sekuat hati.tetiba sja, benda itu bergerak-gerak dam melompat-lompat! sy yg sedang tadi buka mata nak tak nk trus segar sebab terkejut! rupanya katak! apa??!! SY PEGANG KATAK! usah kan pegang, siap picit ag.. AARRGGH...!!!!


pergh! sejak pada itu memang sungguh berhati-hati yer..huhu.tapi sejak sy masuk matrix, katak tu da jarang berada di depan pintu kamarku.. hoho. sudah besar agak nya katak tu. rindu pulak sy dengan en.katak sy tu. 

Pada 10 Sept 2010 ; sy menghadiahkan my lovely prince seekor katak! hehehe.. tapi katak ini unik sebab katak ni akan tolong simpankan duet dia :)




12 comments:

NICK IRFAN said...

kalau awk cium katak mngkin jd putera kot? ops! hahahha gurau jer.. :)

tikosh said...

haa..mekaseh ktak bg ak idea tuk hdiah mmbe ak sorg nie.
hahahaha

bungaLily said...

nick irfan : hahahaa..teringan gk nk kiss kantak tu... nk tgk putera mana yg dtg menjelma.. hehe :p

bungaLily said...

tikosh : waa.. ape la yg nk di bagi nyer tu nty.. hahahahaa

APi said...

lame tak nampak nama kait tu..^^

bungaLily said...

huhuu.. itu bukan sy yg buat.. sy ta reti pom .. nga3

dansa said...

shayer dlu lg power. ade ktk dlm kasut. mule2 masukkan kaki, pas2 pelik sbb xmuat. so paksa kaki masuk dalam kasut tuh gak.. then rase lendir2. ahaha. berdarah2 rupenye katak tuh shayer pijak.. shian kaki shayer..haha

bungaLily said...

aaarrgghhh! bapak geli smpai berdarah .. huhuhu

NICK IRFAN said...

klu putera nsem untung la awk klu putera x nsem? mcm mana la... hehehe ape2pun kdg2 musykil jgk btol ke mitos tu? pmpuan cium kata jd putera? klu laki plak cium betina boleh jd puteri x? hmm...

bungaLily said...

huhu..aah la kan.. awk wt sy terpikir gk.. saper la yg cipta mitos nie...hoho.. nk taw btul or ta, awk try la buat. t gtaw sy hasilnyer yer en.nick :)

anamizu said...

wahhh pnuhnye putera katak tu!!!
ape lagi???kasi pecah!!! hihi


recent post : |ikan unik|

bungaLily said...

uitsss..jgn! sayang uhh~ :p