Tuesday, April 13, 2010

+ thanx kawan +

manusia tak pernah puas..btul ker??

haa.. aku rasa cm kne batang idong sendri lak..huhu.. aku akui kdg2 aku ni tak pernah puas dlm satu2 hal. tak patut btul aku ni kan.. ALHAMDULILLAH.. aku kne bersyukur dgn setiap kejadian yg berlaku sebab stiap yg berlaku ade hikmat nyer kn? kita kena sedar kite hanya mmpu merancang, ALLAH yang menentukan segalanya.

sejak kebelakangan ni aku byk masalah. aku kadang alpa.aku kadang terleka. aku tak sedar ape yang aku cube buat n aku ungkapkn. aku terlalu mementingkn diri sendiri.aku akui aku ni lemah n aku cuba bangkit. aku tak nak kecundang untuk kali yang kedua.dan aku bersyukur kerana masih ada yang sayang dan  beri nasihat yang baik untuk aku..

tak semua org diberi peluang kn? so kita kne la bersyukur dgn stiap peluang yang diberi. dan hargainya. peluang yang baik belum tentu akn dtg lagi masa dpan.. dan aku harap aku mampu melakukan yg terbaik untuk semua. "kita mestilah berfikiran positif kerana ia akn menjadikn kita lebih matang". waa~ ayt dak musyuk yang muncit ensem ( ensem sikit jer k ) ni ley tahan gk.itu la nasihat si amar bg kt aku..haha.

tp nasihat sahaja tak ckup, yang penting diri kita sendiri.. meski pom nasihat bgai nak rak, lau diri sendiri tak bertindak bek tak yah kn? seperti kata sahabat ku yg jauh ( jau la sgt ).. " nasihat sekadar ayt jer, dan org senang luper ayt tu.biasalah, manusia la katakn.. so yang penting kita kena lah beringat sendiri. diri kita sendiri mau ingat lah! " petikan dari ayt membe aku yg agk sengal baik. ( jeri )

hurmm.. aku ade rmai ag membe2 yg prihatin kt aku. si balqis lagi lagi. twinx aku ta abes2 nk membebel  bg nasihat kt aku. tiap hari suh aku kuat makan. lau aku ta makn nty cmner nk pikir matang katanyer. cmner nk bertindak dgn bijak.hah! btul gk per dye ckp tu.aku pom p lar mam smpai muncit perut aku ( tp buncit ag dye.haha )

si machu aku a.k.a reyna.. dak yg salu banjer aku mam ice-blanded. nyum2! ( ttbe lak terliur ) dye mmg byk pengalaman la dlm hal2 bercinta nie. so kdg2 dye jd cupid Dr.cinta aku la. aku dgr jer la per tips2 yang mybe berguna tuk aku.. lalaa~

"na idop nieyh kak , kene la pepandai sendrey , lau pasai senta kene tulak na wat cam ner" .. hah! ni adik nyer ayt. adik yg tembam cumil..ohh yer.. dye la cik.fara.! meskipom ta pena jper tp dye salu gk luangkn masa tuk aku n rjin dgr luahan isi hati aku..huu~ p/s tuk adk : akim is the best maa! :)

haaa...itu la antara nasihat2 yang aku dpt dr kengkawan yg ta pernah putus abaikn aku. deme sentiasa ade untuk aku. lau aku de masalh ker ape. deme lar yg rjin bg nasihat. thanx taw korang! korang mmg the best la! smpai mati aku tak kan luper kn korang lar.insyaAllah ( doa2 la aku pnjang umo ea ) lau ade rezki ak akn blas jasa korang tu.. mudah2an korang berjaya didunie n akhirat.aminn~

kepada yg aku tak senarai kn tu jgn la kecik haty lak.. ukan aku ta ingt korg.aku taw korg yg lain pom da byk tolong aku.dun worie k. aku ttp syg korang semua.lau ade saper2 rse ta puas aty ade benda nk ckp dgn aku or bg pape nasihat. gtaw jer.ta yh segan silu k. im a gud listener.ceyh.poyozz lak aku. :)

5 comments:

E-ZuDiN said...

betul ape yg ko ckp nie, setuju!! haha

Ari nie sorang pakcik bg tau aku " Nasihat, tazkirah tu semue perkataan jerk, yang penting mcm mane diri kita menerima dan melakukannye" pergh agak terlempang gak aku kat situ.

anyway, nice advice~ :)

bungaLily said...

huhu.. thanx arr beb! aku akn cbe sedaya aku wt yg terbaik tuk sume. thanx aw :)

music box said...

aish.. cmne ko ley taw idea ak nk wat entry cmnie ar? ko msok dlm mmpi ak yek? hahaha..
btw, i oways love u la lalink. kmo shabat, kmo teman setia :D

bungaLily said...

huhu.. nme pom twinx kn?
hahaa.. maap la nie pom senanyer tate idea aper pom. just na bebel..huuu~

music box said...

hahaha.. ko mmg rjin bebel :p