Monday, August 15, 2011

ramadhan ke lima belas

alhamdulillah . aku dan kamu yang membaca masih lagi bernafas dalam hari ke lima belas ramadhan . bagaimana puasa ? masih bertahan kan ? jangan ada yang ponteng dengan sesuka hati ye . kena tangkap kang taw arr . harharhar . semalam , puasa ke empat belas ( yelah , tak kan tiga belas lak ) aku , aku yang digelar cik pelangi begitu hampir tewas .. hampir berbuka . hoho . gedix ahh ! HAHA . tak de la , semalam , aku tak bangun sahur ( bukan sengaja k ) . sepanjang awal pagi tu okei jer . bila masuk tengah hari tu perut bunyi-bunyi sikit . aku pon buat tataw je lah .tak kan nak pergi makan lak . haha . then , lepas asar aku pergi la kerja . korang taw tak aku kerja mana? lau tataw memang sah korang tak update blog aku . ahaa . aku kerja kat bazaar . alhamdulillah sejak aku yang kerja , laku jer makanan yang dijual tauke aku kat bazaar . berkat kehenseman aku la katakan . okei . cukup dengan keperahsantanan aku . nak taw apa yang aku jual kat bazaar ? aku jual satey dengan nasi ayam jer . mai la singgah beli . murah-murah . nganganga .





aku pinjam mr.google jap . aku tak sempat nak bergambar . hoho . dua tu jer tauke aku jual . itupon dah penat taw ! penat giler kerja kat bazaar . huuuU~ harga ?

nasi ayam - RM3.50
satay ayam - 50sen
satay daging - 60sen 

murah je kan kan kan ? heeeeeeeeeeeeeeeeeeee   :D

okie , sambung balek cter atas tadi . hakhak . dah la jual satay kan ? asap dia tak cakap taip la . memang sesak napas aku . huk . dah la lapar . pastu sesak naas lak tu . memang aku rasa nak pengsan . dengan orang ramai nye beli . mencabar tahap kesabaran aku . tapi aku tetap bertahan . nasib la semalam abes awal . dalam   pukul 7 dah tak de orang sangat . then dapatlah aku berehat . aku terus pergi jau dari asap . ambil udara segar . cam nak pengsan pon ada . hoho . tapi aku kan kuat . so tak pengsan la . hehe . tak la . so , aku still puasa semalam . lalala~

sekarang nie ramai yang da buat doodle kan ? so , aku pon nak mencuba nasib dalam dunia doodle nie . ni hasil doodle aku malam tadi sebelum tidoe . burok ? sila gelakkan . hohohoho







14 comments:

sergeant keroro said...

satay tu leh tahan murah jugak la :)

sara zainol said...

nasi ayam.. da lama sara xmkn.. hehe satay? baru je mkn b4 ramadhan ari tu.. haha kiranye da sebulan la.. hoho.. da nk raya da.. :)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

murahlah harga mknan tu..
klu kat sini nasi ayam RM4.00
klu dekat blh jer p sanakan.. ;)

oklah doodle tu..cantik & comel..nnt lama2 lg teror kan.. ;)

bunbun said...

nak sateeeeeeeeeeeeeeyyy! HAHAHA. pagi2 dah terliuq pe jadah muahaha,



eh nnti email kan bunbun detail okay :)



p/s: bolehlah wat doodle utk bunbun satu kahkahkah

Prince Halilintar said...

suke mkn satay..pos kat prince berbuka nanti..haha..

nk tanye la wat doodle tu pakai software ape?

syrupmasin said...

ya Allah kenape telan air liur nih :D

M Fizan said...

huhu..kena kuatkan iman dalam keadaan camtu.. dan.... doodle tu cantik sangat........ :)

ABU said...

nasib baik ko kuat..kalau tak ko mmg dah pengsan hahahahaha

alif haris said...

nyum2 .. meleleh air liur nih haha

Asrul "iLham" Sany said...

sodap... :D

Far8 budak baik said...

macam budak kecik je tak tahna poser..
padahal dah besar gajah dah..
hahaha..aku menjual kat bazar ptg2..
mmg hari2 makan asap satay..
hahaha =)

amna said...

kenapa satay daging lebih mahal dard ayam?? urghh~

.izzati liyana. said...

oh, ade stated kat sini. hihi. saya baru datang, baru baca semuanya. tapi dari atas. boleh hantar kat rumah saya sikit. ;)

saya tak reti buat doodle. langsung.

anismelon said...

bile na belanje makanan bazar nie..weee