Friday, April 22, 2011

selamat tinggal kawan-kawanku~

finally !

kolej matrikulasi melaka . . kolej matrikulasi pertama yang ditubuhkan . . inilah tempat seterusnya saya langkahkan kaki setelah tamat pengajian tingkatan lima . Pada awalnya seram sejuk menyelubungi diri ini kerana takut untuk berpisah dengan family . hoho . dah lar tak pernah duduk asrama jadi tak tahu macam mana keadaannya . Pada permualaannya saya menganggap suasananya seperti pergi ke kem . Setelah seminggu berlalu akhirnya air mata jernih jatuh ke pipi ku . hoho . rindu family lar katakan . huuu~
Perkara pertama yang saya risau pabila berada di sana ialah macam mana la nk cari kawan . ye lar , salu nya prang pesan kau kena hati2 cari kwan kt sana . jgn sampai salah pilih kawan . . itulah pesanan yang selalu saya ingat selain pesanan dari umi abah saya suruh saya belajar sungguh-sungguh . huhu .
Pada awalnya saya ditempatkan bersama rakan-rakan baru di praktikum F2T6 iaitu kuliah Dua .
Namun , disebabkan budak-budak program dua tahun perlukan kulian besar , maka kuliah kami akhirnya dibubarkan dan praktikum saya menjadi F3T7. .

kawan-kawan yang ceria (:





       cam saintis tak ? *teringin jadi chemist*
                               

Banyak pengalaman yang sukar untuk saya lupakan dan merupakan salah satu dari kenangan terindah yang tercipta dalam hidup saya . Banyak pengalaman yang saya perolehi . Antaranya . . .

Majlis Amali Dinamika bagi kos Sc Fizikal dan Perakaunan :


sopan tak saya makan (:      

chantek kan mereka :D


ini pulak kenangan saya berkawad . seronok ! :


kamilah juara (:

 best giler tyme nie !

tyme kakom nie lar ak dapat 
berpeluang jumpa wif my bestie


Last but not least , the story of chronicles B2.4.10 merupakan tempat penginapan saya . Bilik nie penuh kejutan dan rahsia . Ahlinya yang sering bertukar ganti , dan pabila ditemukan semua , jumlah ahli bilik menjadi 6 orang . Segala yang telah terjadi biarlah ahli B2.4.10 sahaja yang mengerti . Namun terima kasih saya ucapkan kerana menjaga saya sepanjang berada di sana . . Tidak saya lupakan jua budak-budak wing B  yang selalu hapPENING . hehehe . saya sampai terngiang-ngiang suara korang taw :) korang mmg best ! dan korang risau , InsyaAllah lau saya kawen saya jemput  ( korang doa-doakan saya dgn amar kekal hubungan eyh . huhu )*gatal* . . .




Kini tamatlah zaman matrikulasi . Setelah setahun berjuang kini tibalah masanya untuk menghadapi ujian yang lebih besar di universiti . huhu . kepada Bloggerizz2 sekalian , doakan lah saya bersama rakan-rakan saya yang lain mendapat keputusan yang baik dalam PSPM II yang bakal diumumkan pada 18 MEI 2011 . huhu . To all my friends : Good Luck !







4 comments:

syafiqah syahirah said...

hehehe
bilik penuh 'rahsia' ek? :)

rajen buat post pasal matriks
aku tak tak nak tulis ape.hehe

bungaLily said...

hehehe . da ak tataw nk tulis men lain . hehehe.
mesti lar rahsia :)

jaya jr said...

haha,selamat bercuti dan masuk degree

bungaLily said...

thanx jaya jr (: