Sunday, February 7, 2010

+ saje tulis2+


allow...huhu.. rindu lak kt sekolah..cm ta cye lak yg aku ni da lepasan spm. dlu tyme sek rendah rasa cm penat sgt g sek.. tp aku ggah kn jgak tuk ke sek. ayh mak aku salu pesan.."sabarlah sha, klo rjin belajar t ley berjaya..ala, bpe tahun jer blaja nie. t da abes blaja mesti rindu nk blaja ag.." huhu.. itu lah ayat yg terngiang2 gi kotak fikiranku..huk. tup2 skg nie aku da abes spm da.. cepat sungguh masa berlalu.kdg2 smpai ta sempat nk kejar. tu lah..seperti pepatah arab " masa umpama pedang, klo kita tak memotong nyer pasti kita akn dpotong.." aisehh.. tyme sek nie byk gk kenangan2 yg ssh aku lupakn.tak kisah la pahit or manis. pernah gk tyme sek aku bolos2.haha.. kdg2 ble aku mlas p sek, aku pura2 la ta sht.lakonan yg menjadi lak tu.so aku ta la g sek..haha. aku pon pena gk skip kelas..ayt bgus skit, "ponteng kelas la".haha. ble tyme da penat or busan ker, aku g la blik gru cri kerja konon2 nk tlg cikgu la..padahal mlas nk msuk klas.ble da lewat msuk, cikgu pom tnyer.." npe msuk lambat??.." aku dgn muka tataw malu tersengih2 cm kerang mucuk.. aku mlas nk jwb mle2 tp ble ckgu da tnye 2 kli tu trus arr jwb..kang ta pasai2 kne denda. Oh yer, ckp pasai denda, aku pena kne denda taw.. tyme sek rendah n sek menengah.haha. tyme sek rendah tu, aku igt ag nme ckgu tu.. ta silap aku nme nyer teacher rashidah..huhu. dye aja aku bi.. tyme tuh darjah 3, aku ta igt sgt pe ksalahan aku tyme tuh.. ta silap aku aku byk sgt kesalahn dlm wat ayt bi tu kot, ta pom kje ta siap..hua3. aku kne denda bediri dpan klas smpai tmat klas bi..huhu.patu tyme form5, aku pena kena rotan taw ta.huh.. aku mmg ta puas aty seyh. aku dtg lambat ke sek. tu yg kne rotan.hui3. yg aku ta puas aty tuh, aku da ciap awl, tp kwn aku la lmbt sgt ciap. smpai kitorg tgal bas. ade.. huh. seb bek kwn, klo ta da lama..hurmmmm..haha. kt sek yg besh pe taw?? bg aku besh ble aku dpt juin kadet polis.haha. aku ske tui g kem n kawad kaki taw.. bia la jd hitam pom. asal kn aku puas.. nga3. aku nie ta bpe aktif sukan tu la yg aku aktif unit uniform.hak! aku nie cpt msuk air(prangai gile2) n cepat touching seyh..huhu.. tp aku senang dpujuk..huhu. budak2 5 science1 mmg best la.. sume jnis rjin blaja.. tp tyme gile2 pom ade gk.. klo tyme men, dyorg maen, tyme blaja, mmg blaja sungguh2 la.. aku mmg bersyukur dpt kwn2 cm dyowg tuh. dyowg gk la yg wat aku berkobar2 nk belajar.. nk bersaing n dpt kn kputusan yg terbaik.. huk3. skg nie kje aku kt uma tito+mkn+on9.haha. nk kje umi ta bg lak. duk uma teman umi pom bgus gk.income pom msuk.nga3. k la.. smpai cnie dlu lah kisah nyer. t senang2 aku cite2 ag k?

No comments: